deel 2 hemelse opluchting - Reisverslag uit Datong, China van Marliene Pille - WaarBenJij.nu deel 2 hemelse opluchting - Reisverslag uit Datong, China van Marliene Pille - WaarBenJij.nu

deel 2 hemelse opluchting

Blijf op de hoogte en volg Marliene

16 Juni 2015 | China, Datong

Op het programma staan nog allerlei tempels, pleinen, 't zomerpaleis, een verboden stad ( niet voor ons), concubines vertrekken enz. Hier valt ook zoveel over te vertellen, maar ik ga hier teveel details missen en zal niet over het een kunnen vertellen zonder iets anders tekort te doen. Voor de liefhebbers over een tijdje een fotoboek.

Maar als laatst heb ik jullie nog beloofd om iets te vertellen over Lazy Suzy. Nee het is geen luie Chinese dame met Westerse naam, maar het staat voor een ronde draaischijf die op een ronde tafel staat, waar allerlei Chinese gerechten om de zoveel minuten worden opgezet, waar je elke keer iets uit kan nemen, zonder dat je alles moet doorgeven. Bij deze zal ik je alvast laten weten dat het eten zo ontzettend lekker is, zoveel smaak, zoveel verschillende texturen, groentes, vlees, tofu, vis enz. Op het einde komt er nog soep en rijst om de gaatjes te vullen en te stoppen en als je fruit krijgt, weet je dat er daarna geen gerechten meer komen. Dit alles wordt smakelijk met stokjes naar binnen gewerkt of geschoven en wordt, zoals de meeste mij wel kennen, enorm gewaardeerd.

Zodadelijk probeer ik de blog te posten via twitter zodat het op FB komt, maar geen garantie, aangezien Sociale Media in China verboden is.... Alle berichtjes waar ik een notificatie van krijg, kan ik dus niet lezen, wil je me bereiken, probeer what's app of mijn hotmail! Dikke knuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marliene

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 111489

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2017 - 02 November 2017

Peru

11 Juni 2015 - 02 Juli 2015

你好,早安 nǐ hǎo

20 Januari 2013 - 16 Februari 2013

Goodmorning Vietnam!

Landen bezocht: