1e update - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marliene Pille - WaarBenJij.nu 1e update - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marliene Pille - WaarBenJij.nu

1e update

Door: Marliene

Blijf op de hoogte en volg Marliene

22 Januari 2013 | Vietnam, Hanoi

Hier dan de 1e update, schrijvende vanuit Hanoi, de hoofdstad van Vietnam.

Nadat ik eerst, zo lief, door mijn ouders naar Schiphol ben gebracht, ben ik vertrokken naar KLIA. Voor de reizigers onder ons, 1 van dé Transfer vliegvelden naar Azië. Op Kuala Lumpur International Airport, heb ik al heel wat uurtjes versleten, maar nu was het echt kort. Even een korte rug massage gedaan en de famous noodles gegeten op de 1e verdieping en hop weer het vliegtuig in. Na de eerste 11,5 uur, had ik nog eens 3,5 uur vliegen voor de boeg. Maar met Malaysian Airlines is het echt goed te doen altijd.

Ik werd netjes opgewacht en reden rechtstreeks naar het hotel. Alleen dat al, was een hele belevenis. De brommers waar ik al van had gehoord, kwamen hier ook in groten getale voorbij en ik heb mijn ogen uitgekeken wat en hoe er vervoerd werd... 1, 2 of 3 personen is mogelijk, maar ook eieren, dieren, zoveel wijn waar een alcoholieker meer dan moeite heeft om dat in een maand weg te krijgen en andere zaken.
Complete bouw-,en rasterwerken worden achter op de brommer gefabriceerd. Helaas is met de fabricage ook de toeter ingebouwd en die vervloek je wel. Te pas en te onpas wordt er getoeterd.... Maar ja, in een stad waar er 7 miljoen mensen wonen en er 4 miljoen een brommer hebben, is dit het meest gebruikte vervoermiddel. Oversteken lijkt hier een vorm van "zelfdestructie" te zijn, maar toch is het redelijk te doen, mits de nodige aandacht en zelfzekerheid. Er zijn zeker regels in dit verkeer, maar ik heb er tot nu toe, nog geen regelmaat in ontdekt. Voor de liefhebbers een kort brommer filmpje op FB, en dan is het nog niet eens op zijn drukst. ;-)

Na een zeer slechte nacht, met rare gedachtes, jetlag, te warm en oververmoeidheid vandaag een georganiseerde city trip gedaan. Heb me voorbeeldig gedragen, vond ik zelf, maar er kwam dan verder ook niets zinnigs uit. Echt een kwestie van alles over me heen laten komen en uiteindelijk toch de schoonheid van de stad een beetje kunnen zien. Het is echt busje in en busje uit, maar de tourguide wist het echt leuk te vertellen allemaal. Dus de 1e foto's zijn gemaakt, volgen nog, maar moeten nog van de camera op FB worden gezet. Een aantal pagode's gezien, een mausoleum met het lichaam van president Ho Chin Minh erin, al verdenk ik madam Tussauds, dat ze er voor iets tussen zit, maar zet er wat soldaten in vol uniform bij en het dwingt gelijk respect af. Verder kon ik een kaarsje branden bij de one Pillar pagode voor het krijgen van baby'tjes, maar daarvoor kom ik later nog wel eens terug. Na de tour nog even wat gedronken met mede tourgenoot Jean. Een Belg van 77 jaar, uit Sint Niklaas, die elk jaar in januari Een verre reis maakt. Respect.

Verder staan er nog wat tours geboekt, waaronder 3 dagen Halong bay, met zijn meer dan 200 eilandjes... We zullen zien, maar hopelijk eerst eens goed slapen, dan kan ik er nog meer van genieten.

Tot de volgende!

  • 22 Januari 2013 - 13:25

    Marinka:

    Klinkt lekker aziatisch en die jetlag vond ik vreselijk, ik was ook in een constante staat van moeheid, jek.
    Die brommertjes ken ik van Bali, mijn toppunt was een enorm blok (1 m bij 40 cm bij 40 cm) IJS achterop een brommertje, lekker voor gekoelde drankjes, maar wel snel rijden met 36 graden ;-)

    Lekker dutje doen aan het zwembad en goed afkoelen tussendoor!
    dikke kusssssss

  • 22 Januari 2013 - 17:53

    Helga:

    Heel veel plezier en even goed aclimatiseren!
    X

  • 22 Januari 2013 - 17:56

    Dré Wouters:

    Hoi Marliene,
    Begint Hanoi al tot je door te dringen? In Saigon zijn nog meer brommertjes hoor, en inderdaad oversteken van de straat:verstand op nul en gewoon stappen, ze rijden wel rond je heen!
    Bij Halong Bay zeker het eilandje met de grot doen, zeer tof.
    Amuseer je meid en tot devolgende.....

  • 23 Januari 2013 - 11:22

    Mams:

    Hoi lieffie, je met toch ook eens naar Chengdu, daar hebben ze nog veel meer van die brommertjes, maar dan op een accu. Niets geen gezoem en gebrom, maar echt levensgevaarlijk. Tien ik het hotel uitkwam en wilde oversteken, wat kan een mens op zijn gehoor afgaan -fout, fout, fout- zat ik er al bijna onder. Ik weet het kind, a
    "Altijd eerst naar links kijken, dan naar rechts en.....weer naar links, en als er dan niets aankomt, mag je oversteken." Duizenden keren heb ik het voor mijn gevoel tegen jullie gezegd en dan zou nu jullie moeder onder een brommertje belanden. Gelukkig had ik paps aan mijn rechterzijde en een engeltje op mijn schouder. Jammer van je rusteloze nacht en geweldig zo'n Belgische Jean. Geniet, kus, mams

  • 23 Januari 2013 - 21:02

    Marie-Cécile :

    Mooie eerste avonturen! Neem even de tijd om te wennen en bij te komen van je reis... En inderdaad, pas op met oversteken!!
    Dikke kus!

  • 27 Januari 2013 - 12:22

    Mams:

    Hoi poppie, wat heerlijk op de zondagochtend zomaar een uur met je skypen. Je ziet er beter uit dan vorige week zondag toen wij je op Schiphol afleverden, zelfs al gekleurd!
    Het bevalt ons super in jouw huis, wat is Antwerpen toch een gave stad. Volgende keer gaan wij ergens heerlijk eten, Appelmans of Umi, zien wij wel. Gaan van de week nog een keertje naar Ikea om de ontbrekende plankendragers te halen en dan is ook kast drie een plaatje.

    Wat een geweldige foto's al, het recept van de springrolls kun je best al bekend maken, kunnen net wachten om het te proberen. En nog ZELLUV op de foto, kadootje.

    Lieffie, geniet, lach, maak plezier en laadt de batterij maar goed op. Houd An e, kus, Mams

  • 30 Januari 2013 - 08:08

    Lady Els ;-):

    Pillepoes, hier in het paleis alles onder controle. De beestjes zijn braaf ;-) . Wat ziet het er allemaal fantastisch uit! Geniet er met volle teugen van. Knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marliene

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 111540

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2017 - 02 November 2017

Peru

11 Juni 2015 - 02 Juli 2015

你好,早安 nǐ hǎo

20 Januari 2013 - 16 Februari 2013

Goodmorning Vietnam!

Landen bezocht: